POLITYKA PRYWATNOŚCI
§ 1
Definicje
1. Administrator lub Kancelaria – SIROCCY RADCOWIE PRAWNI S.K.A.; adres: ul. Karola Szymanowskiego 4, 80 -280 Gdańsk.
2. Dane osobowe – wszelkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
3. Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
4. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
5. Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Kancelarię pod adresem: www.siroccy.pl
6. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.
§ 2
Przetwarzanie danych
W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Kancelaria zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia usług drogą elektroniczną, a także informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania Danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Serwisu przez Użytkownika.
§ 3
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
1. Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz innych podobnych technologii) przetwarzane są przez Administratora:
a. w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie – w tym przypadku podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
b. w celach analitycznych i statystycznych – w tym przypadku podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
c. w celu obsługi korespondencji przesłanej do Kancelarii (dane osobowe zawarte w korespondencji e - mailowej są przetwarzane w celu komunikacji z adresatem) – e tym przypadku podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu korespondencji kierowanej do Kancelarii w związku ze świadczonymi usługami.
d. w celach związanych z zawieraniem umów handlowych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Kancelaria może pozyskiwać od klientów dane osób zaangażowanych w realizację takich umów - w tym przypadku podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na umożliwieniu prawidłowego i efektywnego wykonywania umowy.
2. Aktywność Użytkownika w Serwisie, w tym jego Dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych. Zebrane w logach informacje przetwarzane są w szczególności w celach związanych ze świadczeniem usług. Kancelaria przetwarza je również w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem, a także w celach analitycznych i statystycznych.
3. Wszelkie dane przetwarzane są przez okres niezbędny do realizacji powyższych interesów oraz wykonania obowiązków wynikających z przepisów.
§ 4
Pliki Cookies
1. Pliki cookies to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego Serwis. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej, np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin Użytkownika w Serwisie i dokonywanych przez niego czynności.
2. Administrator wykorzystuje tzw. cookie serwisowe przede wszystkim w celu dostarczania Użytkownikowi usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług. W związku z tym Administrator oraz inne podmioty świadczące na jego rzecz usługi analityczne i statystyczne korzystają z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). Pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują:
a. pliki cookies z danymi wprowadzanymi przez Użytkownika (identyfikator sesji) na czas trwania sesji (ang. user input cookies);
b. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania (ang. user centric security cookies);
c. trwałe pliki cookies służące do personalizacji interfejsu Użytkownika na czas trwania sesji lub nieco dłużej (ang. user interface customization cookies).
3.Wykorzystanie plików cookies w celu zbierania za ich pośrednictwem danych, w tym uzyskania dostępu do danych zapisanych na urządzeniu Użytkownika, wymaga uzyskania zgody Użytkownika. Zgoda ta może być w każdym momencie wycofana.
4. Zezwolenie nie jest wymagane jedynie w przypadku plików cookies, których stosowanie jest niezbędne do świadczenia usługi telekomunikacyjnej (transmisja danych w celu wyświetlenia treści).
5. Wycofanie zgody na wykorzystanie plików cookies możliwe jest za pośrednictwem ustawień przeglądarki. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:
a. Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
b. Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
c. Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
§ 6
Okres przetwarzania danych osobowych
Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Dane osobowe przetwarzane na potrzeby komunikacji za pośrednictwem formularza kontaktowego przetwarzane są do czasu załatwienia sprawy, której dotyczy korespondencja. Dane zebrane przy pomocy cookies przetwarzane są przez okres żywotności cookies (do ich wygaśnięcia). W pozostałych przypadkach dane przetwarzane są do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
§ 7
Uprawnienia użytkownika
Użytkownikom, których dane dotyczą przysługują następujące prawa:
1. prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych – obejmuje informację o przetwarzaniu danych, o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym są ujawniane, i planowanym terminie ich usunięcia;
2. prawo uzyskania kopii danych – Administrator zapewnia przekazanie kopii przetwarzanych danych dotyczących Użytkownika zgłaszającego żądanie;
3. prawo do sprostowania – Administrator usunie niezgodności lub błędy przetwarzanych Danych osobowych oraz uzupełni je, jeśli są niekompletne;
4. prawo do usunięcia danych – na tej podstawie Użytkownik może żądać usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane;
5. prawo do ograniczenia przetwarzania – Administrator zaprzestanie wykonywania operacji na Danych osobowych na podstawie przekazanego żądania ograniczenia przetwarzania wraz z uzasadnieniem;
6. prawo do przenoszenia danych – Użytkownik ma prawo do wniesienia żądania dotyczącego przeniesienia danych osobowych do innego dostawcy usług; jednakże, ze względów bezpieczeństwa i wobec braku standardów związanych z przenoszeniem danych Kancelaria nie jest w stanie zrealizować takiego żądania; zgodnie z przyjętymi przez Kancelarię zasadami Użytkownik może otrzymać kopię dostarczonych danych osobowych;
7. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – Użytkownik może w każdym momencie sprzeciwić się przetwarzaniu Danych osobowych; prawo to Kancelaria realizuje na podstawie przekazanego, wyraźnego sprzeciwu co do przetwarzania danych; Użytkownik może skorzystać z prawa sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w sytuacji, gdy przetwarzanie to odbywa się w związku z realizacją prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii - np. marketingu produktów i usług własnych.
8. prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody, Użytkownik ma prawo wycofać ją w dowolnym momencie, wysyłając wiadomość na adres e-mail: i.sirocka@siroccy.pl, jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem;
9. prawo do skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie Danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony Danych osobowych, Użytkownik może złożyć skargę do organu nadzorującego przetwarzanie Danych osobowych, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu, miejsca pracy Użytkownika lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
10. Żądanie dotyczące realizacji praw Użytkowników można zgłosić:
a. w formie pisemnej na adres Kancelarii (ul. Karola Szymanowskiego 4, 80 – 280 Gdańsk);
b. drogą elektroniczną na adres e-mail: i.sirocka@siroccy.pl
§ 8
Odbiorcy danych
1. W przypadkach gdy jest to konieczne dla osiągnięcia opisanych wyżej celów, Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, świadczącym na rzecz Kancelarii usługi (np. dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych i podmiotom takim jak banki i operatorzy płatności).
2. Kancelaria zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
§ 9
Przekazywanie danych poza EOG
Administrator nie przekazuje Danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.
§ 10
Bezpieczeństwo danych osobowych
1. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez te osoby powierzonych im zadań. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
2. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.
§11
Dane kontaktowe
Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: i.sirocka@siroccy.pl oraz adres korespondencyjny: ul. Karola Szymanowskiego 4, 80 – 280 Gdańsk.
§ 12
Zmiany Polityki
1. Polityka podlega bieżącej weryfikacji oraz aktualizacji.
2. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 01 września 2022 roku.